Με αυστηρό ύφος και σαφείς αιχμές για σκοπιμότητες, η Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ απάντησε στην επιστολή του Πανελλήνιου Συλλόγου Εργαζομένων ΕΟΠΥΥ, η οποία εξέφραζε προβληματισμούς και ανησυχίες για τη λειτουργία της νεοσύστατης υπηρεσίας διανομής φαρμάκων υψηλού κόστους «Κατ’ Οίκον».
Στην απαντητική επιστολή, που φέρει την υπογραφή της Διοικήτριας Θεανώς Καρποδίνη, καταρρίπτονται οι ισχυρισμοί περί «κατάρρευσης» της υπηρεσίας, με εκτενή παράθεση στοιχείων που περιγράφουν την εξέλιξη και το μέγεθος του έργου, αλλά και τις δυσκολίες που κλήθηκε να διαχειριστεί η νέα ομάδα, εξαιτίας – όπως υποστηρίζεται – της «ανεξήγητης καθυστέρησης» στην εκτέλεση χιλιάδων συνταγών από το Φαρμακείο του Ρέντη.
Αριθμοί και πραγματικά δεδομένα
Η επιστολή επικαλείται συγκεκριμένα στοιχεία: από την έναρξη λειτουργίας του νέου Κεντρικού Φαρμακείου Β’ (16 Ιουνίου 2025) έως και τις 7 Ιουλίου 2025, έχουν υποβληθεί 24.694 νέα αιτήματα αποστολής φαρμάκων και διαχειρίζονται συνολικά 32.294 αιτήματα (μαζί με τις 7.600 «ξεχασμένες» συνταγές του παρελθόντος). Από αυτά:
-
14.854 φάρμακα έχουν ήδη παραδοθεί.
-
4.175 είναι καθ’ οδόν προς παράδοση.
-
4.085 βρίσκονται στο στάδιο συσκευασίας.
-
2.100 είναι προς συλλογή.
-
6.190 απορρίφθηκαν για φαρμακευτικούς λόγους.
-
890 βρίσκονται σε φαρμακευτικό έλεγχο.
Η Διοίκηση τονίζει ότι καθημερινά προστίθενται περίπου 1.300 νέα αιτήματα, ενώ γίνεται υπεράνθρωπη προσπάθεια από δεκάδες υπαλλήλους όλων των επιπέδων του Οργανισμού, πολλές φορές εκτός ωραρίου και τα Σαββατοκύριακα.
Αιχμές για «παλαιό καθεστώς» και σιωπή για παραλείψεις
Η επιστολή δεν περιορίζεται μόνο στην παράθεση αριθμών αλλά επιτίθεται ανοικτά στο Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου, κατηγορώντας το για «επιλεκτική σιωπή» απέναντι στα προβλήματα του παρελθόντος. Όπως υποστηρίζεται, το προηγούμενο σύστημα – όπου οι συνταγές αποστέλλονταν ταχυδρομικά και η παραλαβή των φαρμάκων καθυστερούσε έως και έναν μήνα – ποτέ δεν αποτέλεσε αντικείμενο διαμαρτυρίας του Συλλόγου.
«Προφανώς κατά την κρίση σας οι ασφαλισμένοι ήταν ευχαριστημένοι που προσκόμιζαν κάθε είδους χαρτιά, ενώ σήμερα είναι πλήρως άυλη όλη η διαδικασία», αναφέρει δηκτικά η Διοίκηση, αφήνοντας υπόνοιες ότι οι αντιδράσεις υποκινούνται από συνδικαλιστικά κίνητρα και όχι από πραγματικό ενδιαφέρον για τους ασθενείς.
Ενισχύσεις και μεταρρυθμίσεις υπό εξέλιξη
Η Διοίκηση υπερασπίζεται τη στρατηγική της για την ενίσχυση του ΕΟΠΥΥ, αναφέροντας:
-
Την πρόσληψη φαρμακοποιών με διάφορες μορφές σχέσης εργασίας.
-
Την απογευματινή ενίσχυση των φαρμακείων με προσωπικό από το ΕΣΥ.
-
Τη δημιουργία φαρμακείων σε όλους τους νομούς μέσω νέου Οργανογράμματος.
-
Την πρόταση για συμπερίληψη του προσωπικού στο επίδομα ανθυγιεινής εργασίας.
Παράλληλα, απορρίπτει ως «ανεπίκαιρη» την πρόταση του Συλλόγου για δημιουργία νέων φαρμακείων, σημειώνοντας ότι ήδη έχουν δρομολογηθεί οι σχετικές ενέργειες εδώ και δύο χρόνια.
Μήνυμα προς τον Σύλλογο: «Μην παραπλανάτε, στηρίξτε»
Το τελικό μήνυμα της επιστολής είναι σαφές: η υπηρεσία «Κατ’ Οίκον» είναι ένα κρίσιμο κοινωνικό έργο με στόχο τη διευκόλυνση και την ανακούφιση των ασθενών, ειδικά εκείνων που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές ή αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα. Η Διοίκηση καλεί τον Σύλλογο να σταθεί αρωγός στο έργο, να πάψει τη «σκόπιμη παραπληροφόρηση» και να αναγνωρίσει την προσπάθεια των εργαζομένων που έχουν επωμιστεί τεράστιο όγκο εργασίας χωρίς να ζητούν «ούτε υπερωρίες, ούτε δόξα».
Πηγή : healthmag.gr