Η ΗΔΙΚΑ ανακοίνωσε νέα ρύθμιση για τη διαδικασία τιμολόγησης και αποζημίωσης στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» – μεταξύ των οποίων το πρόγραμμα για την πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου – με σκοπό τη διαφάνεια και την προβλεψιμότητα όπως τονίζει στην ανακοίνωσή της. Συγκεκριμένα:
-
Καθιερώνεται σταθερή περίοδος τιμολόγησης από τις 16 έως τις 26 κάθε μήνα, για υπηρεσίες και προϊόντα του προηγούμενου μήνα, εφόσον έχει ολοκληρωθεί πλήρως η καταχώρισή τους.
-
Οι πληρωμές των ορθά και εμπρόθεσμα υποβληθέντων παραστατικών θα πραγματοποιούνται εντός των δύο πρώτων εργάσιμων εβδομάδων του επόμενου μήνα.
-
Εξαιρέσεις στο χρονοδιάγραμμα ενδέχεται να ισχύσουν σε περιόδους μειωμένης διοικητικής λειτουργίας (Αύγουστος, Χριστούγεννα, Πάσχα), με συμπληρωματικές ανακοινώσεις.
-
Οι πάροχοι οφείλουν να παρακολουθούν τακτικά τις επίσημες ανακοινώσεις στο σχετικό πληροφοριακό σύστημα για τυχόν αλλαγές και προθεσμίες.
Η ρύθμιση ισχύει από Ιούνιο 2025 και εφεξής.
Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση:
Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. ενημερώνει όλους τους παρόχους υγείας που συμμετέχουν στις επιμέρους υφιστάμενες δράσεις του Προγράμματος, όπως και σε αυτές που δύνανται να προστεθούν μελλοντικά, σε συνέχεια της ανακοίνωσης με τίτλο: «Προς Όλες τις Δημόσιες Δομές – Διευκρινίσεις και Οδηγίες σχετικά με την Τιμολόγηση και τις Διαδικασίες Εκκαθάρισης – 13/06/2025», και με σκοπό την ενίσχυση της διαφάνειας και της προβλεψιμότητας στις διαδικασίες αποζημίωσης στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ», ως προς τα ακόλουθα:
1. Καθιέρωση Σταθερής Περιόδου Τιμολόγησης
Αρχής γενομένης από τον Ιούνιο 2025 και εφεξής, ορίζεται ως σταθερή περίοδος υποβολής παραστατικών στο Σύστημα Οικονομικής Διαχείρισης Παρόχων του Εθνικού Προγράμματος “ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ” το διάστημα από την 16η έως και την 26η ημερολογιακή ημέρα κάθε μήνα. Η εν λόγω περίοδος αφορά την τιμολόγηση για τις διατεθείσες υπηρεσίες και προϊόντα του αμέσως προηγούμενου μήνα, εφόσον υφίσταται πλήρως καταχωρημένο και ολοκληρωμένο αποτέλεσμα έως την τελευταία ημερολογιακή ημέρα του μήνα αυτού.
2. Χρονοδιάγραμμα Εκκαθάρισης και Αποζημίωσης
Οι πληρωμές των τιμολογημένων διαθέσεων που πληρούν τα κριτήρια ορθής και εμπρόθεσμης υποβολής προγραμματίζεται να εκτελούνται εντός των πρώτων δύο (2) εργάσιμων εβδομάδων του μήνα που έπεται της ολοκλήρωσης της διαδικασίας τιμολόγησης.
3. Εξαιρέσεις και Τροποποιήσεις στο Χρονοδιάγραμμα
Τυχόν αποκλίσεις από τις ως άνω σταθερές χρονικές περιόδους δύνανται να προκύψουν αποκλειστικά σε περιπτώσεις που συνδέονται με θεσμοθετημένες περιόδους περιορισμένης διοικητικής λειτουργίας των φορέων του Δημοσίου, όπως:
• η καλοκαιρινή περίοδος του Αυγούστου,
• η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων και
• η Μεγάλη Εβδομάδα και η περίοδος του Πάσχα.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, θα εκδίδονται συμπληρωματικές ανακοινώσεις με τις κατά περίπτωση προσαρμοσμένες ημερομηνίες υποβολής παραστατικών και αποζημίωσης, με στόχο τη διασφάλιση της ομαλής και έγκαιρης διεκπεραίωσης των σχετικών διαδικασιών.
4. Υπενθύμιση για Συνεχή Ενημέρωση
Οι πάροχοι καλούνται να παρακολουθούν σε τακτική βάση τις επίσημες ανακοινώσεις που αναρτώνται και είναι διαθέσιμες μέσω της σχετικής οθόνης «Ανακοινώσεις» του «Συστήματος Εκκαθάρισης Πληρωμών Παρόχων Υγείας για όλες τις δράσεις», προκειμένου να ενημερώνονται έγκαιρα για τις προβλεπόμενες προθεσμίες και κάθε σχετική αλλαγή που αφορά τη διαδικασία τιμολόγησης και αποζημίωσης.