Επένδυση πλέον των 40 εκ.ευρώ για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΟΠΥΥ

 Στην προκήρυξη δύο διαγωνισμών συνολικού ύψους 40,6 εκατ. ευρώ προχωρά ο ΕΟΠΥΥ  με στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό του. Σύμφωνα με τις προκηρύξεις ο οργανισμός προχωρά στην υλοποίηση δύο έργων.  Μέσω του μετασχηματισμού αυτού μάλιστα επιδιώκεται ο ορθότερος και άμεσος υπολογισμός του clawback αλλά και η δυνατότητα να διανέμονται περισσότερα ΦΥΚ από τα ιδιωτικά φαρμακεία.

Όπως τονίζεται ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. υλοποιεί ένα σύνθετο στρατηγικό σχέδιο ψηφιακού μετασχηματισμού το οποίο θα του επιτρέψει να αναβαθμίσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες τόσο προς τους συμβεβλημένους παρόχους όσο και στο σύνολο των πολιτών της χώρας. Κύριος άξονας του συγκεκριμένου σχεδίου αποτελεί η υλοποίηση των δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού που έχουν προγραμματισθεί στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Ελλάδα 2.0). Στο εν λόγω σχέδιο, ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. έχει αναλάβει την υλοποίηση της εμβληματικής δράσης με τίτλο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.» και η οποία περιλαμβάνει τον πλήρη εκσυγχρονισμό του Οργανισμού σε όρους τεχνολογιών πληροφορικής και συστημάτων που χρησιμοποιεί.

Ο πρώτος διαγωνισμός “Ψηφιακός Μετασχηματισμός του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. – Παροχή υπηρεσιών προμήθειας, ανάπτυξης, παραμετροποίησης λογισμικού και λοιπών υποστηρικτικών συστημάτων και συναφείς υπηρεσίες” είναι ύψους περίπου 39 εκατ. ευρώ.

Η βασικότερη επένδυση αφορά στην παροχή υπηρεσιών προμήθειας, ανάπτυξης, παραμετροποίησης λογισμικού και λοιπών υποστηρικτικών συστημάτων με κρισιμότερες:

Επιχειρησιακή Ενότητα 1 : Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΟΠΥΥ όπου περιλαμβάνονται 

  • Σύστημα Οικονομικής Διαχείρισης & Εκκαθάρισης (ERP) Έτοιμο Λογισμικό & Υπηρεσίες
  • Σύστημα Διαχείρισης Πληροφοριών για Υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ανοικτής περίθαλψης)
  • Σύστημα Διαχείρισης Υπηρεσιών Δευτεροβάθμιας Φροντίδας Υγείας (κλειστής περίθαλψης)
  • Σύστημα Διαχείρισης Φαρμακείων ΕΟΠΥΥ (ΦΥΚ) και Εκσυγχρονισμός
  • Συστήματος Ελέγχου & Εκκαθάρισης Συνταγών Φαρμάκου
  • Σύστημα Διαχείρισης Παροχών – Ιατρικών Υλικών & ΣΕΔ Υπηρεσίες
  • Σύστημα Διαχείρισης Ατομικών Αιτημάτων Υπηρεσίες
  • Σύστημα Διαχείρισης Δαπανών για Ευρωπαίους πολίτες Υπηρεσίες
  • Σύστημα Διαπραγμάτευσης Τιμών, Αξιολόγησης Παρόχων &
  • Παρακολούθησης Επιπέδου Ποιότητας Παρεχόμενων Υπηρεσιών Υγείας
  • Σύστημα Διαχείρισης Μητρώων Προϊόντων, Προμηθευτών Υπηρεσιών Υγείας και Συμβάσεων
  • Σύστημα Διαχείρισης Ασθενών, Υπηρεσιών Υγείας και Κωδικοποιήσεων Υπηρεσίες

Επιχειρησιακή Ενότητα 2 : Διαχείριση και παρακολούθηση αποζημίωσης δαπανών όπου περιλαμβάνονται:

  • Σύστημα Παρακολούθησης Προϋπολογισμού σε Πραγματικό Χρόνο (αυτόματος υπολογισμός clawback)
  • Σύστημα Ελέγχων & Εγκρίσεων Δαπανών σε Πραγματικό Χρόνο (σύστημα κανόνων εγκρίσεων, anti-fraud κλπ)
  • Σύστημα Άυλων Υποβολών Παρόχων Υπηρεσίες
  • Σύστημα Ηλεκτρονικής Προέγκρισης (ΣΗΠ) Υπηρεσίες

Επιχειρησιακή Ενότητα 3 : Ψηφιακές Υπηρεσίες σε παρόχους υγείας και πολίτες όπου περιλαμβάνονται:

  • Ενιαία Ηλεκτρονική Πύλη ΕΟΠΥΥ (ΕΟΠΥΥ- ΚΜΕΣ)
  • Πλατφόρμα Ραντεβού σε ΠΕ.ΔΙ. & Φαρμακεία ΕΟΠΥΥ
  • Πλατφόρμα Διάθεσης ΦΥΚ από Ιδιωτικά Φαρμακεία
  • Πλατφόρμα e-services προς πολίτες Υπηρεσίες

Ο δεύτερος διαγωνισμός

Ο δεύτερος διαγωνισμός “Ψηφιακός Μετασχηματισμός του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. – Υπηρεσίες Υποστήριξης Χρηστών, Διασφάλισης Ποιότητας και Τεχνικής Υποστήριξης για το έργο Ψηφιακού Μετασχηματισμού του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. έχει ύψος 1,63 εκατ. ευρώ και οι βασικοί στόχοι του έργου είναι οι εξής:

  1. Η παροχή υπηρεσιών διασφάλισης ποιότητας και τεχνικής υποστήριξης σε διοικητικό και τεχνικό επίπεδο προς τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., υπηρεσίες οι οποίες κρίνονται άμεσης προτεραιότητας λόγω της ανάγκης άμεσης υλοποίησης του σχετικού έργου, το οποίο είναι ιδαίτερο πολύπλοκο επιχειρησιακά και τεχνικά.
  2. Η δημιουργία ενός πλαισίου στο οποίο να είναι με σαφήνεια προσδιορισμένες οι
    παρακάτω ενότητες:
  • Η επίτευξη των στόχου του σχετικού έργου «Ψηφιακός Μετασχηματιμός του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.» όπως αυτοί προσδιορίστηκαν και προβλέπονται στο ΕΣΑΑ, πλήρως  ευθυγραμμισμένοι με την τρέχουσα στρατηγική του Οργανισμού και τις υφιστάμενες ανάγκες του.
  • Το λειτουργικό μοντέλο και οι σχέσεις της Δ/νσης Πληροφορικής με τον Ανάδοχο του σχετικού έργου, με σκοπό να υπάρχει κοινός, τυποποιημένος και λειτουργικά αποδεκτός τρόπος παροχής υπηρεσιών και επικοινωνίας μεταξύ τους.
  1. Η οργάνωση και λειτουργία Γραφείου Υποστήριξης , η διάθεση του απαραίτητου τεχνικού προσωπικού, η εμπειρία του οποίου είναι ευθύνη του Αναδόχου, ώστε να διασφαλίζεται η παροχή πληροφοριών / διευκρινήσεων στους χρήστες ή / και διαχειριστές
    των συστημάτων καθώς και η αποκατάσταση βλαβών. Επίσης και η εγκατάσταση και χρήση Συστήματος Διαχείρισης Αιτημάτων (Ticket Management System), με όλα τα αναγκαία χαρακτηριστικά στοιχεία των βλαβών/ δυσλειτουργιών.

Πηγή : healthmag.gr

Κοινοποίηση
Scroll to Top