Παραμένει Best Seller προϊόν για τα φαρμακεία η μάσκα

Με σημαντική πτώση κινείται τον Ιούνιο η αγορά των ιδιωτικών φαρμακείων σύμφωνα με την IQVIA.
Έντονα πτωτικά κινήθηκε η αγορά των φαρμακείων μέσα στον Ιούνιο, με τη μόνο κατηγορία η οποία εμφανίζει καλές επιδόσεις να είναι αυτή των προϊόντων φροντίδας λόγω της αύξησης πωλήσεων μασκών και γαντιών. Μάλιστα ακόμη και τα καλλυντικά υποχώρησαν πάνω από 12% όπως και τα OTC με πτώση 11,1%.
Σύμφωνα με τα IQVIA Weekly Data, την εβδομάδα 08/06 – 14/06, οι κύριες προϊοντικές κατηγορίες που διακινούνται μέσω ιδιωτικών φαρμακείων κινήθηκαν σε πωλήσεις τεμαχίων, σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (01/06 – 07/06), ως εξής:
Φάρμακα: -22,1% (-1,87 εκατομ. τμχ.)
Προϊόντα OTC: -11,1% (-188 χιλ. τμχ.)
Καλλυντικά: -12,1% (-104 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα διατροφής: -11,5% (-9 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα φροντίδας ασθενών: -14,6% (-71 χιλ. τμχ.)
Οι υποκατηγορίες που οδηγούν αυτή την τάση από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι οι παρακάτω:
Στα Φάρμακα, η κατηγορία των Καρδιολογικών (C0) η οποία μειώνεται κατά
-28,2% (-619 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα OTC, τα Παυσίπονα/Αντιπυρετικά (02) μειώνονται κατά
-12,2% (-75 χιλ. τμχ.)
Στα Καλλυντικά, τα Προϊόντα Γυναικείας Ομορφιάς (82) μειώνονται κατά
-18,1% (-30 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία των Βρεφικών Τροφών (35) μειώνεται κατά -9,8% (-5,7 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, η κατηγορία Διαγνωστικά/Μετρητές (56) μειώνεται κατά -26,9% (-26 χιλ. τμχ.).
Σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (10/06 – 16/06) οι τάσεις διαμορφώθηκαν ως εξής:
Φάρμακα: -20,2% (-1,7 εκατομ. τμχ.)
Προϊόντα OTC: -16,5% (-297 χιλ. τμχ.)
Καλλυντικά: -19,2% (-180 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα διατροφής: -15,7% (-13 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα φροντίδας ασθενών: +0,5% (+2 χιλ. τμχ.)
Ενδεικτικά, κάποιες από τις υποκατηγορίες με τη μεγαλύτερη μεταβολή σε σχέση με το 2019 είναι:
Στα Φάρμακα, η κατηγορία των Καρδιολογικών (C0) η οποία μειώνεται κατά -21,8% (-440 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα OTC, τα Αντιβηχικά (01) μειώνονται κατά -37,2% (-83 χιλ. τμχ.)
Στα Καλλυντικά, τα προϊόντα Προσωπικής Ομορφιάς (83), μειώνονται κατά -34,8% (-116 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία Ειδικής Διατροφής Ενηλίκων (36) μειώνεται κατά -43,2% (-3,7 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, τα Ιατρικά/Χειρουργικά Βοηθήματα (57), στα οποία περιλαμβάνονται οι χειρουργικές μάσκες, αυξάνονται κατά +104,8% (+61 χιλ. τμχ.).
Υπενθυμίζεται ότι τα IQVIA Weekly Data συλλέγονται από 2000 και πλέον φαρμακεία, σε όλη την Ελλάδα, και αποτυπώνουν την αγορά σε 70 περιοχές.
Από το newsroom του Healthmag.gr

Κοινοποίηση
Scroll to Top